حسب بررسی های صورت پذیرفته و سلامت بخش عمده ای ازقطعات تعویضی سنسور دور موتور در فرایند تست قطعات داغی و اغلب بروز ایراد بواسطه عواملی مانند براده یا نشت ضد یخ و نفوذ در سطح نشست سنسور دور موتور; در صورت مراجعه خودرو با ایراد روشن شدن چراغ چک و درج خطاهای مرتبط با سنسور دور موتور مطابق مراحل زیر اقدام گردد:
۱- مهم با توجه به احتمال قرارگیری کانکتور سنسور دور موتور زیر پوسته هوزینگ ترموستات و درب نگهدارنده ترموستات نیاز است کانکتور سنسور دور موتور دقیق بررسی شود.
در صورت رویت آثار ریزش ضدیخ روی سنسور یا کانکتورهای آن به طور کامل پینهای کانکتور سنسور تمیز شود,کانکتور مجدد وصل و خطاها پاک گردند.
خودرو را روشن نموده و در صورت رفع ایراد و عدم روشن شدن مجدد چراغ چک با کد خطاهای مرتبط با سنسور دور موتور از تعویض سنسور اجتناب گردد.
2- در صورت عدم وجود آثار ضدیخ بر روی سنسور دور موتور سنسور از محل خود خارج شده و هسته سنسور نیز به طور کامل تمیز شود, بعد از تمیز کردن بدنه و هسته سنسور, مجدد سنسور نصب و با روشن نمودن موتور, عملکرد خودرو و ایراد چراغ چک با خطاهای مرتبط با دقت بررسی گردد و در صورت رفع، از تعویض سنسور خودداری شود.
اگر بر روی کانکتور و سنسور دور موتور آثار ضدیخ توسط امدادگران مشاهده شد به مالک نیز اطلاع رسانی گردد تا برای رفع نشتی ضدیخ به نمایندگی نیز مراجعه نماید. نکته : اقدماتی نظیر کنترل ولتاژ باتری خودرو و کنترل دقیق کلیه اتصال منفیی های خودرو نیز شناسایی منشاء ایراد جزو لاینفک این اطلاعیه هستند و می بایست فرایند عیب یابی بطور کامل رعایت گرد